15 september 2020

Mijn Mooie Mini Projector!

Ja! Ik ben blij! 

Voor het decoreren van koekjes is het handig om een mini projector te gebruiken. Je kunt daarmee teksten etc. op je koekje projecteren en deze vervolgens met Royal Icing op je koekje spuiten. 

Voorheen gebruikte ik hiervoor een Kopykake projector, maar deze was erg groot en stond mij in de weg. Ik heb toen besloten om hem te verkopen. Maar ik merk dat ik hem toch vaker gebruikte dan ik dacht dus ben ik op zoek gegaan naar een kleiner exemplaar. 

Op koekjesfora wordt vaak de Aaxa pico projector aangeraden, maar deze is niet gemakkelijk verkrijgbaar in Nederland en uit de ervaringen las ik dat dit apparaatje niet handig werkt in combinatie met Apple. Veel gedoe met snoeren en compatibiliteit. Toen ben ik zelf op zoek gegaan naar een ander exemplaar en na het bekijken van veel reviews en howto's op YouTube heb ik hem gevonden! 

Ik ben nu de trotse bezitter van een Vankyo Burger 101. Jawel, hij heeft de vorm en de maat van een hamburger ;-) En het werkt! Helemaal draadloos! Heel fijn. En hij is niet gek qua prijs. 



Vankyo heeft een goede naam op het gebied van projectoren en hij is heel gebruiksvriendelijk. Hij wordt geleverd in een mooie doos met daarin een opberghoes. Kwalitatief helemaal in orde. Er zit een tripodje bij, waar je de projector op kunt bevestigen (schroefdraad), maar ik heb toevallig zelf een tafeltripod en de projector past daar perfect op. Het is wel belangrijk om de projector in hoogte te kunnen verstellen omdat je op deze manier kunt in- en uitzoomen. Er zit een oplaadsnoer bij - ik koos bij de bestelling voor een EU plug - en een kabel om hem te verbinden met je computer wanneer je hem niet draadloos wilt gebruiken of geen wifi hebt.



De projector sluit je aan op je wifinetwerk en vervolgens kun je contact maken met je laptop, telefoon, iPad etc. Ik werk met een iPadPro en vind het handig om de teksten daarop in of uit te zoomen. Dat hoef je de standaard niet in hoogte te verstellen. Er zit een afstandbediening bij en als bij is opgeladen is hij geheel draadloos. 





En je kunt de projector natuurlijk ook gebruiken om films te kijken die je projecteert op de muur. Er wordt dan wel aangeraden om de gordijnen te sluiten. Voor het projecteren van teksten op koekjes vind ik de projectie scherp en licht genoeg.

Ik heb hem gekocht via AliExpress, dit was voor mij de goedkoopste optie. Ik heb er € 139,84 voor betaald, incl. verzendkosten vanuit Spanje en ik had hem binnen een paar dagen in huis.

Bekijk hier een review op YouTube.

Zodra ik een voorbeeldkoekje klaar heb zal ik hem hier showen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.