03 januari 2016

Mooi voor Merel!

Gisteren werd mijn dochter Merel 14! Wat vliegt de tijd. Voor een feestje met haar vriendinnen maakte ik een roze taart met lieve bolletjes en een bijpassend glutenvrij taartje.

De taart is gevuld met een laagje karamel en mokkacrème. Ik heb hem bekleed met fondant waardoor ik wat marsepein heb gemengd voor de lekkere smaak.


Taart voor Merel


De mokkacrème heb ik gemaakt door een kopje heel sterke afgekoelde Nespresso door de botercrème te mixen. De balletjes zijn aardbeiensnoepjes die ik kocht bij de V&D...

Ik heb dit keer de fondant van Maison Niels de Veye van de Sligro getest, maar ik vond het geen groot succes. De fondant scheurt gemakkelijk, de smaak is echter prima. En voordelig, rond de 5 euro per kilo. Voor mij wint nog steeds de fondant van Callebaut, wel prijzig  - zo'n 7 euro per kilo - maar deze fondant kun je superdun uitrollen zonder dat het scheurt bij het bekleden. De smaak is verrukkelijk. Enig nadeel is dat de fondant doorschijnt wanneer het ongekleurd en dun uitgerold gebruikt wordt. Satin Ice staat bij mij op de tweede plek (rond de 6 euro per kilo). Een gedeelde plaats met Massa Ticino, maar dat merk vind ik erg duur met rond de 10 euro per kilo. Wel heel dun uit te rollen zonder door te schijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.