09 februari 2015

Hemelse hartjes!

Salon Sugar Paris

Ik ben gisteren met een groep van vijftig bakkende dames naar een taartdecoratie- en patisseriebeurs geweest in Parijs: Salon Sugar Paris 2015. Heel veel inspiratie opgedaan daar. Ik vond er geweldige siliconen matten voor macarons, eentje voor de gebruikelijke ronde versie en eentje voor macarons in hartvorm. 


Siliconen macaronmatten

Het lijkt me ideaal om hiermee alle macarons even groot en in dezelfde vorm te krijgen. Ik zag gelijk een taart voor me met de hartvormige macarons en ben vandaag direct aan het bakken geslagen. Het recept voor de macarons vind je hier in een eerder blog.

Gespoten zagen ze erg al prachtig uit:


De macarons liggen te drogen.


En tadaa, het eindresultaat:


Hartjesmacarons!


Heel blij met mijn nieuwe matjes! Mooie voetjes onder de macarons. Niet vergeten om ze goed te laten drogen en ze af te laten koelen op een koud aanrecht voordat je ze van de mat haalt, anders blijft de onderkant aan de mat plakken. 

En heel toevallig: met mijn recept kon ik precies een mat vullen! Ze zijn morgen het lekkerst. Hopelijk kunnen we ons inhouden vanavond...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.